NOWY PEUGEOT 308 - informacje szczegółowe, czyli co warto wiedzieć...


Kompaktowe wymiary

NOWY PEUGEOT 308 o długości 4,25 m jest najbardziej kompaktowym hatchbackiem w tym segmencie. Jest także niski (1,46 m), a jego szerokość sięga 1,80 m. Przedni i tylny zwis zostały skrócone odpowiednio o 863 i 770 mm dzięki nowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2), która umożliwia rozmieszczenie kół na skraju nadwozia. Rozstaw osi zwiększono do 2,62 m, a rozstaw kół do 1559 mm z przodu i 1553 mm z tyłu. Przyjęte wymiary zapewniają autu zdecydowanie dynamiczną sylwetkę i gwarantują przestronne wnętrze.

Przestronne wnętrze


Szerokość nad podłokietnikami z przodu wynosi 1440 mm, a w drugim rzędzie - 1412 mm. Wysokość od siedzenia do dachu sięga 895 mm w pierwszym rzędzie i 874 mm z tyłu. Pasażerowie mają do swojej dyspozycji rozmieszczone w całej kabinie schowki o łącznej objętości 24 litrów, a w szczególności obszerny, chłodzony schowek o pojemności 12 litrów w desce rozdzielczej i kieszenie w drzwiach przednich o pojemności 3,7 litra, które mogą pomieścić 1,5-litrową butelkę wody.


Pojemność bagażnika przy pomiarze zgodnie z normą VDA 210 z użyciem prostopadłościennych klocków o pojemności 1 dm3, uzyskujemy pojemność 420 dm3, w tym 22 dm3 pod podłogą, co stanowi rekord w tym segmencie. Nisko położony próg załadunku, umieszczony na wysokości 691 mm, szeroki otwór (1068 mm) ułatwiają załadunek tego wyjątkowo pojemnego bagażnika o kształcie prostopadłościanu. Wygospodarowane pod podłogą wielokomorowe schowki pozwalają na optymalne wykorzystanie całej dostępnej przestrzeni. Przy wykorzystaniu całego wnętrza samochodu (aż do oparć przedniego rzędu) możemy zwiększyć pojemność ładunkową do 1309 litrów.


Obniżenie masy dzięki zastosowaniu nowej platformy EMP2

W celu obniżenia masy NOWEGO PEUGEOT 308 o 140 kg konstruktorzy wykorzystali najnowszą platformę EMP2 (Efficient Modular Plateform 2). Umożliwia ona decydujące obniżenie masy o ok. 70 kg, rozkładające się w następujący sposób:

• 27 kg dzięki zastosowaniu innowacyjnych gatunków stali, materiałów kompozytowych i aluminium. W 76% składa się ona ze stali o wysokiej i bardzo wysokiej granicy sprężystości. Wnęka na koło zapasowe została w całości wykonana z materiałów kompozytowych, a do licznych części wykorzystano aluminium (belki przednia i tylna, dźwignia hamulca ręcznego, itd.).
• 10 kg dzięki innowacyjnym procesom montażu: 12 metrów spawów laserowych, stosowanie technologii tłoczenia na gorąco i walcowania blach ze zmienną grubością, hydroformowanie belki skrętnej tylnego zawieszenia.
• 33 kg dzięki optymalizacji konstrukcji. Zoptymalizowano również i uproszczono części łączące podwozie z silnikiem i układem jezdnym. Obniżono również masę innych części, jak na przykład zbiornika paliwa (który ze względu na zredukowane zużycie paliwa ma obecnie mniejszą wielkość). Zastosowane podzespoły są zoptymalizowane do danej funkcji, bez obarczania samochodu niepotrzebną masą. Silniki elektryczne układu wspomagania kierownicy są na przykład dostępne w trzech różnych poziomach mocy.


Dodatkowe zabiegi w celu obniżenia masy

Aby osiągnąć wynik 140 kg, należało zyskać dodatkowych 70 kg oprócz tych, jakie umożliwiło zastosowanie nowej platformy. Zoptymalizowano masę każdej części przy zachowaniu identycznych parametrów użytkowych. Na przykład wzmocnienia drzwi wykonano ze stali o wysokiej granicy sprężystości, co dało oszczędność 15 kg. Zmodyfikowano również elementy konstrukcyjne przednich i tylnych foteli, zmniejszając masę o dalszych 14 kg.
Natomiast innowacyjny i lekki materiał izolacyjny - zapewniający doskonałe parametry akustyczne - pozwolił uzyskać kolejnych 9 kg. Jest to pierwszy na świecie model, w którym dolna część tylnej klapy została wykonana z kompozytu - tworzywa termoplastycznego. Ten zarazem lekki i sztywny materiał pozwala na zmniejszenie masy klapy o 3 kg. Również kompaktowe wymiary NOWEGO PEUGEOT 308 przyczyniły się do zyskania kolejnych 12 kg.


Zmodyfikowany układ jezdny o mniejszej masie

Wyjątkowe wrażenia z jazdy NOWYM PEUGEOT 308 to wynik wieloletniego doświadczenia i know-how PEUGEOT w zakresie układów jezdnych, a także zastosowania nowej platformy EMP2, zapewniającej doskonałe parametry auta. Spośród 116 złożonych wniosków patentowych wiele dotyczy układów jezdnych.

Wraz z nową platformą pojawiło się nowe zawieszenie typu pseudo McPherson z przodu, z belką skrętną z tyłu o zmniejszonej masie dzięki zastosowaniu aluminium (rama podsilnikowa, zaciski hamulcowe, itd.), kutego aluminium uzyskiwanego w procesie Cobapresse (przednie wahacze trójkątne) lub nowych technologii: rurowe stabilizatory poprzeczne, cienkościenne tylne belki poprzeczne z blachy stalowej o wysokiej lub bardzo wysokiej granicy sprężystości. Do obniżenia masy kół 15- i 16-calowych wykorzystano proces flow-forming pozwalający na selektywne zmniejszenie grubości blachy stalowej w wybranych miejscach obręczy.
Wprowadzono również nowej generacji system kontroli stabilności (ESP Bosch v.9) umożliwiający wykorzystanie całego potencjału układu hamulcowego idealnie dostosowanego do parametrów pojazdu (tarcze wentylowane z przodu o średnicy sięgającej 304 x 28 mm). ESP jest oferowany razem z układem wspomagającym ruszanie na wzniesieniu (Hill Assist).


Bogata gama zaawansowanych technologicznie silników o niskiej emisji CO2

W chwili debiutu rynkowego NOWY PEUGEOT 308 będzie wyposażony w silniki benzynowe i wysokoprężne najnowszej generacji: 3-cylindrowy silnik benzynowy, silniki THP (zdobywca nagrody „Międzynarodowy silnik roku 2013”) oraz jednostki e-HDi.
• 1.2 VTi 60 kW - 82 KM (EB2) 114 g/km CO2 – z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów
• 1.6 THP 92 kW - 125 KM (EP6CDTD) 129* g/km CO2 – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
• 1.6 THP 115 kW - 155 KM (EP6CDT) 129* g/km CO2 – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
• 1.6 HDi 68 kW - 92 KM (DV6D) 93* g/km CO2 – z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów
• 1.6 e-HDI 85 kW - 115 KM (DV6C) 95* g/km CO2 – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów

*: w zależności od rynku oferowane z oponami o bardzo niskich oporach toczenia.
Zmniejszenie emisji CO2 dotyczy wszystkich wersji
EB2
DV6
EP6CDT

Silniki mogą być oferowane z oponami o ultra niskich oporach toczenia. Dla kół 15’’, 16’’ i 17” dostępna jest również oferta opon o niskich oporach toczenia marki Michelin lub Goodyear. Dla mocniejszych wersji silnikowych opracowano opony standardowe 18’’ Michelin Pilot Sport 3.

Już na wiosnę 2014 w ofercie NOWEGO PEUGEOT 308 znajdą się nowe jednostki napędowe, w tym nowatorski 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo (1.2 e-THP), wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji CO2 w tym segmencie (82 g/km CO2, przy spalaniu 3,1 l / 100 km) i automatyczne skrzynie biegów nowej generacji z 6 przełożeniami.

• 1.2 e-THP 81 kW - 110 KM – z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów – Euro 6
• 1.2 e-THP 96 kW - 130 KM – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów – Euro 6
• 1.2 e-THP 96 kW - 130 KM – z automatyczną 6-przełożeniową skrzynią biegów – Euro 6
• 1.6 BlueHDi 88 kW - 120 KM– z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów – Euro 6
• 2.0 BlueHDi 110 kW - 150 KM – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów– Euro 6
• 2.0 BlueHDi 110 kW - 150 KM – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów– Euro 6

Automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie biegów nowej generacji (AT6 III i AM6 III, dostarczane przez firmę Aisin) gwarantują wyjątkową radość z jazdy dzięki szybkiej zmianie biegów przy znacznie ograniczonym zużyciu paliwa. Różnica emisji CO2 w stosunku do manualnej skrzyni biegów wynosi niespełna 10 g/km.


Nowy 3-cylindrowy silnik turbo

NOWY PEUGEOT 308 będzie pierwszym samochodem marki PEUGEOT, w którym pojawią się doładowane wersje 3-cylindrowego benzynowego silnika. Oba oferowane poziomy mocy, 1.2 e-THP 110 i 1.2 e-THP 130, dysponujące wysokim momentem obrotowym, zapewniają dynamiczną jazdę.
Jednostka ta spełnia z wyprzedzeniem normy Euro 6. Jest wyposażona we wtrysk wysokociśnieniowy (200 bar). W celu optymalizacji spalania paliwo jest rozpylane za pomocą 6-otworowych wtryskiwaczy, których otwory są wykonywane technologią laserową (Laser Drilling). Są one umieszczone jak najbliżej świec zapłonowych w samym centrum komory spalania. Zastosowanie tego rozwiązania było możliwe dzięki wyjątkowo kompaktowej budowie głowicy.
Wysokie osiągi tego silnika wymagają odpowiedniego sterowania temperaturą. W tym celu wykorzystano sterowany termostat zapewniający szybki wzrost temperatury oraz jej precyzyjną regulację. Tuleje cylindrów są typu „hybrydowego”: ich zewnętrzne powierzchnie pokryte są aluminiową powłoką, która przy wsuwaniu do kadłuba silnika ulega częściowemu stopieniu. Dzięki temu po schłodzeniu powierzchnia styku między tulejami a kadłubem zostaje zoptymalizowana i zapewnia skuteczniejszą wymianę ciepła.

Przy znacznie wyższym stopniu złożoności technicznej; układowi doładowania, większemu układowi chłodzenia, silnik 1.2 e-THP jest o 12 kg lżejszy od 4-cylindrowego silnika wolnossącego o zbliżonej mocy. Nową jednostkę charakteryzuje o 45%zwiększony moment obrotowy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa - zależnie od wersji - od 15 do 20%.


BlueHDi - postęp technologiczny w zakresie oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych


BlueHDi jest najskuteczniejszym, dostępnym na rynku systemem oczyszczania spalin w silnikach Diesla pod względem obniżania emisji zanieczyszczeń, w tym tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych.
W celu zachowania swojej pozycji lidera w zakresie skutecznych rozwiązań proekologicznych, PEUGEOT – po raz kolejny jako pierwszy – podjął decyzję o wprowadzeniu technologii BlueHDi w całej gamie swoich modeli wysokoprężnych z końcem 2013 roku.
BlueHDi, stanowi unikalne połączenie katalitycznego utleniania, selektywnej redukcji katalitycznej SCR oraz filtra cząstek stałych FAP pracującego w oparciu o specjalny dodatek do paliwa. Niespotykane dotąd umiejscowienie układu SCR przed filtrem FAP umożliwia równoczesne obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) nawet o 90%, wychwycenie 99,9% cząstek stałych oraz obniżenie nawet o 4% emisji CO2 i zużycia paliwa (w porównaniu do silników wysokoprężnych Euro 5).
Dzięki swojej skuteczności, BlueHDi już obecnie (w znacznej mierze z zapasem ) spełnia wymagania normy Euro 6, która od września 2014 r. będzie obowiązywać w zakresie homologacji a od września 2015 r. w zakresie rejestracji oraz sprzedaży nowych pojazdów.


Oprócz skuteczności typowej dla układu SCR i filtra cząstek stałych FAP pracującego w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, BlueHDi posiada dwie następujące kluczowe zalety:
• Technologia SCR umożliwia optymalizację nastaw silnika w celu obniżenia zużycia i poprawy osiągów, w przeciwieństwie do rozwiązań polegających na oczyszczaniu spalin u źródła i do pułapek NOx, niekorzystnie wpływających na zużycie paliwa i emisję CO2
• Umiejscowienie układu SCR przed filtrem FAP pracującym w oparciu o specjalny dodatek do paliwa pozwala skrócić czas zwłoki w oczyszczaniu spalin po uruchomieniu silnika.

Opisując bardziej szczegółowo, silnik Diesla emituje w wyniku spalania kilka różnych rodzajów zanieczyszczeń:
• Niespalone węglowodory (HC)
• Tlenek węgla (CO)
• Tlenki azotu (NOx)
• Cząstki stałe

System oczyszczania spalin BlueHDi umożliwia ich eliminację w trzech etapach:
• Pierwszy etap: w procesie katalitycznego utleniania eliminowane są HC i CO i następuje ich przekształcenie w wodę (H2O) i dwutlenek węgla (CO2).
• Drugi etap: układ SCR (Selective Catalytic Reduction) przekształca tlenki azotu (NOx) w wodę i azot (N2), będący głównym składnikiem powietrza (78%), dzięki dodatkowi AdBlue® (roztworu mocznika w wodzie).
• Trzeci etap: filtr cząstek stałych wychwytuje 99,9% cząstek stałych.


Unikalny hatchback o rasowym i czystym designie

Projektanci wykorzystali atuty nowej platformy EMP2, która dzięki kompaktowym wymiarom podzespołów pozostawia więcej swobody na ekspresję stylistyczną. Optymalne wykorzystanie miejsca pod podłogą, obniżone usytuowanie silnika, maski oraz przesunięcie kół na zewnątrz pozwoliło na zaprojektowanie kompaktowego, niskiego hatchbacka o skróconym zwisie przednim i tylnym.

Precyzyjnie zarysowane poziome linie kształtują niepowtarzalny charakter NOWEGO PEUGEOT 308. Linia nadkoli łączy przednie i tylne światła, wydłużając optycznie maskę i boki nadwozia płynnym i dynamicznym przetłoczeniem. Połączenie maski ze słupkiem przednim jest doskonałym przykładem starań stylistów, których celem było zaprojektowanie części o prostych liniach, ułatwiających precyzyjne połączenie poszczególnych elementów.
Lekkie krzywizny nadkoli zostały odpowiednio wyprofilowane, by atrakcyjnie wyeksponować idealnie wpasowane koła, wypełniające całą pozostawioną na nie przestrzeń.
Linia z profilu bocznego nadwozia daje dzięki grze świateł wrażenie atletyczności tylnych nadkoli.
Natomiast przetłoczenie partii dolnej zmniejsza optycznie wysokość auta, podczas gdy szeroki słupek tylny znajdujący się w osi koła, podkreśla solidność konstrukcji NOWEGO PEUGEOT 308.


Technologia świateł Full LED

Reflektory Full LED NOWEGO PEUGEOT 308 przyczyniają się również do podniesienia poziomu komfortu i bezpieczeństwa. Zapewniają doskonałą widoczność nocą. W każdym z przednich reflektorów znajduje się 31 diod LED (10 diod świateł mijania, 2 bloki 4 mikrodiod świateł drogowych i 13 diod świateł do jazy dziennej tworzących charakterystyczną dla tego modelu identyfikację świetlną).
Równomierne rozłożenie wiązki światła powoduje, że oczy mniej się męczą, a samo światło jest postrzegane jako zbliżone do światła dziennego. Po włączeniu dają błyskawicznie mocną wiązkę światła, co jest szczególnie istotne przy wjeździe do tunelu. Reflektory Full LED zużywają o 50% energii mniej niż światła halogenowe i przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2.


PEUGEOT i-Cockpit - unikalne wrażenia z jazdy

NOWY PEUGEOT 308 oferuje innowacyjne rozwiązanie - PEUGEOT i-Cockpit. W jego skład wchodzą cztery elementy: kompaktowa kierownica zapewniająca intensywne doznania z jazdy, umieszczone wysoko zegary umożliwiające odczyt informacji bez odrywania wzroku od drogi, atrakcyjnie zaprojektowana wysoka konsola środkowa i intuicyjny w obsłudze, duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7’’.

Skupia on szereg funkcji, zapewniając doskonałą ergonomię i intuicyjnie prostą obsługę. Pozwoliło to ponadto projektantom na stworzenie czystej stylistycznie deski rozdzielczej, pozbawionej licznych przycisków i przełączników, pozycjonując za jednym zamachem NOWEGO PEUGEOT 308 w świecie wysokiej klasy, zaawansowanych technologicznie samochodów.

Ekran dotykowy umożliwia sterowanie następującymi elementami wyposażenia lub funkcjami:
• Klimatyzacją (jednostrefową lub automatyczną dwustrefową)
• Systemami wspomagającymi prowadzenie (Pakiet aktywny tempomat, Park Assist i kamera cofania)
• Multimediami (radio, Jukebox 6,9 GB, interaktywna instrukcja obsługi, złącze USB/Ipod, audio streaming, przeglądarka zdjęć, itd.)
• Nawigacją (mapy 44 krajów Europy, wyświetlanie ograniczeń prędkości na głównych drogach, funkcje Bird view, Junction view, line guidance, pobieranie informacji o niebezpiecznych strefach, wyświetlanie lokalizacji stacji dilerskich sieci PEUGEOT, obliczanie ekologicznej trasy, itd.)
• Telefonem (zestaw głośnomówiący Bluetooth, dostęp do listy kontaktów i ich profili, funkcja połączeń oczekujących, itd.)
• PEUGEOT Connect Apps (dostęp do usług on-line, w tym do nowej aplikacji „Coyote”)
• Konfiguracji (zmiana parametrów samochodu)

Dzięki siedmiu przyciskom bezpośredniego dostępu do najważniejszych funkcji obsługa ekranu dotykowego jest intuicyjna.

Systemy wspomagania prowadzenia

NOWY PEUGEOT 308 dysponuje licznymi systemami wspomagającymi prowadzenie, dzięki którym jazda staje się bardziej komfortowa i bezpieczna.
Pakiet aktywny tempomat, dostępny w opcji, obejmuje trzy systemy wykorzystujące radar umieszczony z przodu samochodu:
• Aktywny tempomat: Jest to ogranicznik / regulator prędkości o poszerzonych funkcjach. Posiada on dodatkowo funkcję regulacji prędkości i odległości w stosunku do samochodu jadącego z przodu. System uwzględnia zadaną prędkość i wybraną przez kierowcę odległość, jaką należy zachować między pojazdami (wyrażoną w sekundach). W momencie gdy radar wykryje inny samochód, system utrzymuje stałą odległość dzięki wykorzystaniu hamowania silnikiem i regulacją przyspieszenia. W momencie gdy pas zostanie zwolniony (gdy samochód jadący z przodu zmieni pas lub zjedzie), regulator powraca do pierwotnie wprowadzonej wartości zadanej. Jeśli hamowanie silnikiem nie wystarcza do utrzymania określonej odległości, regulator uprzedza o tym kierowcę i przekazuje mu kontrolę nad prędkością samochodu. Funkcję tę można aktywować przy prędkości powyżej 40 km/h. System działa przy różnicy prędkości między samochodami sięgającej maksymalnie 30 km/h.

• Układ ostrzegania przed ryzykiem kolizji: Jeśli radar systemu wykryje, że samochód jadący z przodu znajduje się zbyt blisko, sygnał świetlny i dźwiękowy informuje kierowcę o konieczności hamowania w celu uniknięcia kolizji.
• Układ wspomagający nagłe hamowanie: W razie wykrycia zagrożenia kolizją z samochodem jadącym z przodu następuje automatyczne uruchomienie układu hamulcowego w celu zaalarmowania nieuważnego kierowcy, uniknięcia zderzenia lub zmniejszenia jego skutków. Układ działa przy prędkości powyżej 20 km/h.

W wersjach o wyższym poziomie wyposażenia jest również dostępny Monitor martwego pola. Wbudowana w lusterka boczne dioda świetlna ostrzega kierowcę podczas jazdy o obecności samochodu lub motocykla w martwym polu widzenia.

Aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo podczas prowadzenia, NOWY PEUGEOT 308 jest także wyposażony, w standardzie lub w opcji, w elektryczny hamulec postojowy nowej generacji. Oferowana jest również kamera cofania, wykorzystująca duży kolorowy ekran oraz System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML. Na wiosnę 2014 będzie również dostępny system Park Assist (aktywne wspomaganie parkowania) wraz z nową funkcją pomiaru dostępnego miejsca do parkowania równoległego i wizualizacją.


Nowa oferta usług dostępnych on-line


NOWY PEUGEOT 308 oferuje usługi on-line nowej generacji, oparte na technologii mobilnego internetu - PEUGEOT Connect Apps. Dzięki starannie dopracowanej ergonomii duży ekran dotykowy zapewnia łatwy dostęp do aplikacji i ich intuicyjną obsługę. Kierowca dysponuje w czasie rzeczywistym przydatnymi informacjami ułatwiającymi na co dzień prowadzenie auta: o dostępnych w pobliżu miejscach parkingowych, cenach paliw na pobliskich stacjach benzynowych, ruchu drogowym, prognozie pogody, a także informacje turystyczne, książka telefoniczna, itd.

W NOWYM PEUGEOT 308 w ofercie PEUGEOT Connect Apps pojawia się nowa aplikacja: Coyote. Usługa ta pozwala dzięki udziałowi ponad 2 milionów użytkowników w Europie na ostrzeganie w czasie rzeczywistym o strefach niebezpiecznych i strefach podwyższonego ryzyka, czy wszelkich innych zdarzeniach zgłoszonych przez członków społeczności.

Aplikacja uwzględnia przepisy obowiązujące w poszczególnych krajach, dlatego np. funkcja ostrzegania o strefach podwyższonego ryzyka nie jest aktywna w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Turcji.

Klienci PEUGEOT Connect Apps mają dostęp do sklepu Store Apps, gdzie są dostępne wszystkie aplikacje.
Ta oferowana w opcji gama usług jest dostępna w 17 krajach europejskich w zamian za roczny abonament. Modem PEUGEOT Connect Apps - 3G Plug&Play - można podłączyć do gniazda USB, ukrytego w schowku w desce rozdzielczej NOWEGO PEUGEOT 308.


Ambitna strategia jakości

NOWY PEUGEOT 308 jest odzwierciedleniem przyjętej kilka lat temu przez Markę strategii, zakładającej podnoszenie standardów wyposażenia samochodów. Dopracowanie jakości w najdrobniejszych szczegółach jest widoczne w kluczowych podzespołach i wyposażeniu tego modelu.


Oferta akcesoriów stanowiąca doskonałe uzupełnienie wyposażenia

W odpowiedzi na oczekiwania posiadaczy NOWEGO PEUGEOT 308 Marka przygotowała bogatą ofertę akcesoriów, obejmującą ponad 90 specjalnie zaprojektowanych artykułów, idealnie dopasowanych do tego modelu.

Linia 'S' została rozbudowana o akcesoria przeznaczone dla NOWEGO PEUGEOT 308, wnoszące silny sportowy akcent.
Zaprojektowana przez stylistów Marki linia cechuje się łatwo rozpoznawalną, wyrazistą stylistyką: lakierowane na czarny błyszczący kolor części nadwozia mogą być dodatkowo ozdobione czerwonym paskiem. Oferta obejmuje szereg części zaprojektowanych specjalnie dla tego modelu: przedni spojler, spojlery progowe i dyfuzor, obudowy lusterek bocznych i wewnętrznego lusterka wstecznego, aluminiowe felgi 16'' i 17'', komplety dywaników, podświetlane na czerwono osłony progów z oznakowaniem 'S'.
Uzupełnieniem linii 'S' są 2 tematyczne zestawy naklejek na karoserię, podkreślające dynamikę NOWEGO PEUGEOT 308.

Opracowano również pełną gamę elementów zabezpieczających nadwozie od zewnątrz i w środku: listwy boczne, wstawki w zderzakach, dywaniki, itd. Podświetlane na niebiesko osłony progów drzwi zapewniają oświetlenie przy wsiadaniu, a jednocześnie chronią nadwozie przez zarysowaniem lub otarciem.
W uzupełnieniu do kilkukomorowych kieszeni w drzwiach pod tylną półką wygospodarowano schowek umożliwiający optymalne wykorzystanie bagażnika i stanowiący doskonałe, dyskretne miejsce na drobne przedmioty.
Oferta bagażników i haków holowniczych pozwala na powiększenie możliwości NOWEGO PEUGEOT 308 a moduł „Wifi On Board”, umożliwia współdzielenie bezprzewodowego połączenia z internetem w samochodzie nawet 4 osobom.






























Popularne posty