208 HYbrid FE – połączenie przyjemności prowadzenia i efektywności zrodzone ze współpracy Peugeot z firmą Total

informacja prasowa Peugeot Polska

Podczas najbliższego Salonu samochodowego we Frankfurcie, PEUGEOT i Total zaprezentują w pełni hybrydowy, benzynowy, „non plug-in” model 208 HYbrid FE o wyjątkowych parametrach technicznych, będący wizytówką nowych technologii.
Zespoły badawczo-rozwojowe obydwu partnerów wspaniale wywiązały się z postawionego przed nimi zadania, uzyskując, na bazie seryjnego modelu 208, auto o rewelacyjnych osiągach: 8 s od 0 do 100 km/h i 49 g CO2/km w europejskim cyklu NEDC (cykl mieszany). Cechuje je szereg innowacyjnych rozwiązań w kilku dziedzinach:
- Aerodynamika: poprawa współczynnika SCx o 25%,
- Masa: niższa o 20%,
- Zespół napędowy: obniżenie zużycia paliwa o 10%,
- Układ hybrydowy: odzyskiwanie 25% energii w jednym cyklu.

Projekt 208 HYbrid FE pozwolił połączyć w sobie dwa przeciwstawne dotąd pojęcia – Fuel Economy (FE) i Fun&Efficent - rozsądek i przyjemność – stanowiąc zapowiedź pojazdów jutra.



„Projekt 208 HYbrid FE ma kluczowe znaczenie, ponieważ sięga po rozwiązania pozwalające na obniżenie zużycia paliwa do 2 l/100 km. Zwraca też uwagę na prace badawczo-rozwojowe prowadzone z naszym tradycyjnym partnerem, jakim jest Total. Wspólnie opracowujemy bardziej oszczędne modele pojazdów, odnosząc sukcesy na całym świecie. Wspólnie tworzymy postęp.”
Maxime Picat, Dyrektor Generalny Peugeot



„PEUGEOT i Total łączą swoje doświadczenie w pracy nad modelem 208 HYbrid FE, oferując przyszłościowe rozwiązania techniczne. Efektywność energetyczna stanowi strategiczny kierunek działań dla naszego Koncernu, ponieważ jest jednym z kluczowych oczekiwań naszych klientów, pragnących, aby ich auta spalały mniej i w wydajniejszy sposób. Jest również odpowiedzią na współczesne wymagania dotyczące ochrony środowiska oraz sposobem ochrony naszych cennych zasobów, jakimi są kopalne źródła energii.”
Philippe Boisseau, członek Komitetu Wykonawczego Total, Dyrektor Generalny ds. Marketingu i Usług oraz Nowych Źródeł Energii.


Współpracujące od 1995 roku firmy Peugeot i Total opracowują technologie pozwalające na znaczne obniżenie zużycia paliwa, poziomu emisji CO2 oraz całkowitego kosztu użytkowania pojazdu (TCO). Firma PEUGEOT jest od lat zaangażowana w proekologiczną politykę. W związku z powyższym, w 2013 roku Peugeot po raz kolejny obniżył średnią ważoną emisji CO2 w europejskiej gamie swoich modeli: na koniec maja wynosiła ona 116,3 g/km, w porównaniu do 121,5 g/km w roku 2012.
Specjaliści z działu badawczo-rozwojowego Total pracują nad stworzeniem przyszłościowej gamy paliw i środków smarnych do samochodów. Total dostarcza firmie PEUGEOT i jej globalnej sieci serwisowej środki smarne typu FE (Fuel Economy): poprzez zmniejszenie oporów tarcia w silniku, przyczyniły się one w ciągu ostatnich dziesięciu lat do 5-procentowej redukcji emisji CO2 w silnikach PEUGEOT. Wysokiej klasy paliwa Total Excellium przyczyniają się również do znacznego obniżenia zużycia paliwa.

Celem przyświecającym modelowi 208 HYbrid FE jest połączenie prawdziwej przyjemności prowadzenia z niską emisją CO2. Mówiąc konkretniej, chodzi o zmniejszenie emisji CO2 o połowę w uzyskującej najlepsze wyniki wersji 208, napędzanej silnikiem 1.0 VTi 68, zapewniając jej przy tym przyspieszenia godne 208 GTi. To niebywale ambitne wyzwanie!
Jest ono tym ambitniejsze dla zespołów badawczo-rozwojowych odpowiedzialnych za projekt 208 HYbrid FE, że PEUGEOT 208 wyróżnia się bardzo niską masą i jednostkami napędowymi najnowszej generacji, które zapewniają wyjątkowe doznania podczas jazdy.
Aby sprostać temu wyzwaniu, firmy Total i PEUGEOT połączyły swoje potencjały innowacyjne we wszystkich dziedzinach, wykorzystując efekt „spirali sukcesu” zapoczątkowanej przez wersję hatchback.


„Wyznaczony cel 49 g i 8 s jest równie trudny do osiągnięcia co zwycięstwo na drugim końcu świata. Niewielki zespół złożony z najlepszych ekspertów w każdej z dziedzin włożył w projekt całą swoją kreatywność i pasję. I udało nam się!”
Bruno Famin, Dyrektor PEUGEOT Sport


208 HYbrid FE – istotny element składowy strategii napędów hybrydowych Peugeot

Cel pod względem emisji CO2 jest ambitny. Chodzi o uzyskanie średniej ważonej na poziomie 95 g/km dla nowych modeli pojazdów, które będą sprzedawane w Europie w roku 2020. Aby go osiągnąć bez rezygnacji z przyjemności prowadzenia, PEUGEOT inwestuje w szereg nowych technologii już obecnie dostępnych w jego modelach i umożliwiających osiągnięcie znaczącego postępu: ciągłą poprawę sprawności silników spalinowych, strategię downsizingu, upowszechnianie systemu Stop & Start, napęd elektryczny itd.

Technologia HYbrid4, stanowiąca połączenie silnika wysokoprężnego z silnikiem elektrycznym, w pełni wpisuje się w te działania. Zainaugurowana przez PEUGEOT w ramach światowej premiery w crossoverze 3008, została następnie wprowadzona w modelach 508 RXH i 508. Technologia HYbrid4 dostarczyła 28 tysiącom klientów niezrównanej przyjemności jazdy dzięki połączeniu wysokich osiągów, prostoty obsługi, cichej pracy i poszanowania środowiska, z emisją CO2 zaczynającą się na poziomie 88 g/km.

Wraz z modelem 2008 HYbrid Air, PEUGEOT wprowadza kolejne innowacje, korzystne dla środowiska naturalnego i klientów na wszystkich rynkach, na których jest obecny. Ta przełomowa technologia, łącząca napęd benzynowy z napędem na sprężone powietrze, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i wyzwaniom motoryzacji.
W obecnej generacji samochodów z segmentu B, technologia HYbrid Air pozwoliła znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. W homologacyjnym cyklu testowym uzyskano wynik zaledwie 2,9 l/100 km i 69 g CO2/km. Technologia ta jest kluczowym krokiem na drodze do wyznaczonego celu obniżenia zużycia paliwa do 2 l/100 km.

Model 208 HYbrid FE łączy w sobie innowacyjne rozwiązania, które pozwolą osiągnąć tę rekordowo niską wartość.

całość newsa szukaj na www.peugeot-klub.pl

Popularne posty